سرخط خبرها

اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی

  • کد خبر: ۲۲۵۲۸۲
  • ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۴
اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی
مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان آمار مظلوبی از تقابل با پرسپولیس دارد. این، اما اولین تقابل مرد پرتغالی با سرمربی کروات پرسپولیس است.
 

گروه ورزش|شهرآرانیوز، لیگ برتر فوتبال ایران در فصل بیست و سوم به ۶ هفته پایانی خود رسیده و مسابقات از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. در این هفته سپاهان در تهران میهمان پرسپولیس است سپاهانی‌ها امروز طی دیداری حساس به مصاف سرخپوشان تهران خواهند رفت؛ پرسپولیس با شکست مقابل آلومینیوم در اراک و حذف از گردونه جام حذفی، حالا تنها لیگ برتر را برای کسب جام پیش روی خود می‌بیند و در این راه باید در هفته‌های باقی مانده با رقیب سنتی اش رقابت کند.
قرمز‌ها که با صدر جدول فقط یک امتیاز اختلاف دارند، باید با گذشتن از سد سپاهان در ورزشگاه آزادی، چشم انتظار توقف آبی پوشان در تبریز باشند. در سوی دیگر سپاهان پس از چند هفته که روی روند ناکامی قدم برمی‌داشت و نمی‌توانست نتایج مورد انتظار هواداران را کسب کند، توانست برابر تیم سخت‌کوش ملوان نتیجه مطلوبی کسب کند که این نتیحه باعث شد کماکان شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشته باشد.
آخرین بار پر‌سپولیس بیش از ۶ سال پیش طعم پیروزی مقابل سپاهان را در آزادی چشیده است؛ در سال ۹۶ و لیگ هفدهم، پرسپولیس برانکو با دو گل علیپور و خلیل‌زاده موفق به شکست سپاهان در ورزشگاه آزادی شد. سرخ‌ها پس از آن مسابقه و طی ۵ دیدار خانگی بعدی، هیچگاه این موفقیت را تکرار نکردند.


دو تیم تاکنون ۵۰ بار در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم سپاهانی‌ها ۱۷ برد بوده و پرسپولیسی‌ها با ۱۴ پیروزی، دست پایین‌تری نسبت به رقیب اصفهانی دارد.

ارتش سرخ در دقایق ۳۱ تا ۴۵، ۲۷ درصد گل‌های خود د رلیگ برتر کنونی را به ثمر رسانده که این بالاترین درصد گلزنی در لیگ است. در مقابل سپاهان در فاصله دقایق ۶۱-۷۵، ۲۵ درصد گل‌های خود را به ثمر رسانده است.

 پرسپولیس در لیگ برتر ۴ برد پیاپی داشته و در ۹ بازی اخیر خود شکست نخورده است. همچنین سرخ‌ها در ۷ بازی متوالی خانگی پیروز شده اند و در هیچ یک از ۹ بازی قبلی خانگی خود شکست نخورده است.

 نکته امیدوارکننده برای سپاهانی‌ها این است که این تیم از ۵ بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل پرسپولیس فقط ۱ شکست را تجربه کرده است.

اوسمار تاکنون به عنوان سرمربی مقابل مورایس قرار نگرفته، اما ژوزه مورایس به عنوان سرمربی آمار خوبی برابر پرسپولیس دارد و مرد پرتغالی از چهار رویارویی خود با قرمز‌ها به دو پیروزی رسیده و یک بار باخته که این تک باخت به دیدار جام حذفی دو تیم برمی‌گردد و به عبارت دیگر مورایس در چارچوب لیگ برتر، شکستی را مقابل قرمز‌ها تجربه نکرده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->